Miek is ons derde Marc32-model
De druk op onze schouders werd groot: wanneer stellen we ons nieuw Marc32-model voor ? Wij gingen niet over ��n nacht ijs, zelfs niet tijdens deze kille zomer, en stellen u vandaag, op haar verjaardag, met veel genoegen Miek voor, alhoewel ze voor de meesten in de jacuzzi geen introductie meer behoeft.
Voor dag en dauw reden wij met een grote verjaardagstaart naar Hasselt en belden er bij een riante villa aan. Met kleine piepoogjes trok Miek, ofte Suzanne Michiels, de deur open
M32: Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Mie-iek, happy birthday to you (Gilbert op de achtergrond: Hiep Hiep Hiep Hoera !)
Miek: (haastig haar korte kimonootje zedig dichtknopend) Maar Markske, wat is me dat allemaal ?
M32: Miek, met veel genoegen kan ik jou meedelen dat jij op populair verzoek na de Miss Jacuzzi 2000 nu ook het nieuwste Marc32 Model wordt !
Miek: Oh, maar dat is nu eens een verrassing voor mij, kom binnen, kom binnen.
M32: We gaan niet lang blijven, even een diepte-interviewke en we zijn zo weer weg.
Miek: Ik had dat dus niet gedacht. Al dat jong geweld bij uw Marc32-modellen, ik was ervan overtuigd dat ik daarvoor niet in aanmerking kon komen. Niet dat ik geen aantrok meer zou hebben hoor !
M32: Vertel, vertel ! Niet dat we curieus zijn !
Miek: Neenee, aan uw neuske ga ik dat allemaal niet hangen, want ik weet niet of jij dat off the record zou kunnen houden.
M32: Miekske, je weet toch dat ik een brave jongen ben.
Miek: Een klein tipje van de sluier dan. Ik val nogal goed in de smaak bij de jongere chatters, om een of andere reden die ik tot op heden niet heb kunnen achterhalen.
M32: Ik doe maar een wilde gok hoor, maar ik vermoed dat die lange mooie benen er toch wel voor iets tussenzitten. en natuurlijk jouw vrolijk karakter
Miek: Dat vrolijk karakter heb ik natuurlijk ten dele te danken aan die aromatherapie met eikelbloesem. Maar ik ben van nature al een vrolijke meid, mag je wel zeggen. Het begint al bij mij 's ochtends. Van zodra ik vanonder mijn donsdekentje kom, stap ik lachend door de ochtend. Lekker in de koude douche dan, al zingend, en dan in mijn kimonootje een heerlijk ontbijtje, soms wel eens verstoord door het lawaai van de kinderen.
M32: En daarna naar de fitness vermoed ik, want laat mij toe om dit te zeggen: zo een slank en afgetraind lichaam krijgen wij zelfs niet van ons vele strijken !
Miek: Dat strijken helpt ook toch wel hoor, voel maar eens aan mijn armen, geen grammetje overtollig vet. Maar ik geef toe, ik ben een gezondheidsfreak: na het ontbijtje de jogging aan en dan loop ik zo een vier kilometer naar Sergio's Gym Club, waar ik dan een uurtje of twee uitwerk.
M32: En dan lunch ? We weten ondertussen dat onze vele Brusselse vrienden op de chat er tijdens de lunchuren een hedonisch leven op nahouden: tafelen en kameren dat het niet mooi meer is. Maar hoe gaat dat in de provincie, tijdens de lunch ?
Miek: (lachend) Hahaha, ze moeten daar niet denken in Brussel dat ze met Hotel Mimosa het monopolie hebben. Hier in Hasselt genieten wij ook van de lunch, geloof me vrij. Neenee, Markske, zo niet mysterieus zitten glimlachen ! Voordat je je daar allerlei zaken bij gaat inbeelden kan ik bevestigen dat het Hasseltse provincieleven over de noen zeer braaf is. Meestal nuttig ik een lichte lunch - een lekker slaatje met een heerlijk sprankelend wit wijntje erbij - met goede vriendinnen als Flower, Miekatoen, Lady Jesse en Greta. En reken maar dat een aantal chatters bij die gelegenheid over de tongen gaan (lacht uitbundig, waarbij de zon weerkaatst op haar schitterend witte tanden)
M32: Miek, je stralende glimlach brengt me zelfs een beetje aan het zweven en wie mij kent weet dat dit niet vlug het geval is
Miek: Nee, Marcske, jij laat mij zweven en dat dan nog wel op mijn verjaardag. Ik die dacht dat jij geen aandacht schonk aan vrouwen die voor de golden sixties zijn geboren. Stel je voor: Marc32-model worden: een mooier verjaardagsgeschenk kan ik mij niet inbeelden !
M32: Modellen moeten natuurlijk wel vroeg gaan slapen. Hoe zit dat bij jou ?
Miek: Eeeeuh, nu heb je mijn zwak punt gevonden, deugniet.
M32: We dachten het wel dat je na het ondergaan van de zon een tweede keer wakker wordt
Miek: Ik geef het eerlijk toe, ik ben een nachtraaf. Eens de straatverlichting aangaat dan moet ik gaan stappen: een mooi jurkje aan, een extra vleugje parfum en een streepje lippenstift en de stad in.
M32: Steve Stevaert is wellicht fier op burgers zoals jij
Miek: Laat me zeggen dat ik de locale middenstand dan wel steun en vice versa. Na een lekker glaasje wijn - waar blijft de champi trouwens bij mijn verjaardagstaart - krijg ik weer vleugelkes en op een leuk muziekje durf ik dan wel eens een dansje te slaan, meer dan een zelfs.
M32: Night Fever anno 2000
Miek: (lacht uitbundig) Ah ah staying alive !
M32: Miek, je bent een waardig Marc32-model. Hier zie een glaasje champagne en laat dit voor jou op alle vlak een prachtig jaar worden !
Wie Marc32-model wil worden, kan steeds een CV met foto doorsturen naar Marc32.
(c) Marc32