|
|
|
Een van mijn grootste
hobbys, waarvoor ik jammer genoeg niet voldoende tijd meer heb, is toneel spelen. Een koning wil z'n land
verdelen onder z'n drie dochters, op het feest van z'n jongste dochter haar verjaardag.
Op het feest was ook haar
toekomstige bruid, kroonprins van Frankrijk, uitgenodigd (ik dus).
Het tweede stuk was "Houten
Clara".
Maar, schoppenaas verdwijnt, "Houten Clara" wordt zwanger door de zoon van het gezin waar ze werkt, ... L'histoire se r�p�te...
Het derde stuk, waarin ik de
hoofdrol mocht vertolken, was Elkerlijk.
De regie, choreografie, podiumbouw, ... werd allemaal gedaan door onze leerkrachten van toen. Toen ik reeds in het Hoger - onderwijs zat, is Panneia, de toneelgroep, beginnen meedoen aan wedstrijden voor jeugd amateur toneel. De prijzen die ze gehaald hebben als groep zijn zeker noemenswaardig, ook zijn er een aantal zeer goede individuele resultaten behaald.
Een andere grote hobby van mij is muziek. Toen ik ongeveer 14 jaar oud was, heb ik de groep Dire Straits leren kennen. Ook Pink Floyd en Eric Clapton vind ik enorm goed. De lead - gitarist en zanger van Dire Straits, Mark Knopfler, vind ik gewoon virtuoos. Naast Dire Straits heeft Mark Knopfler ook een solo - carri�re opgebouwd waarin hij ook veel film - muziek heeft gemaakt, zoals voor de film 'Local Hero'. Zijn laatste solo - cd was 'Golden Heart'.
Dire Straits, bezettin van 1979, album: "Communiqu�"
Album: "Golden Heart" Mark Knopfler |