Hobby's
Home Student Hobby's School Personal

Een van mijn grootste hobbys, waarvoor ik jammer genoeg niet voldoende tijd meer heb, is toneel spelen.
Ik heb het geluk gehad om tijdens de drie jaar die ik gespendeerd heb in De Panne te kunnen meedoen in drie verschillende toneelstukken.
Toen ik in het vierde jaar terechtgekomen was in De Panne, heb ik meegedaan aan de selecties voor
"de dochters van Lear",
een stuk herwerkt van d� grootmeester, William Shakespeare.

Een koning wil z'n land verdelen onder z'n drie dochters, op het feest van z'n jongste dochter haar verjaardag.  
De twee oudste zijn schijnheilig en aanvaarden dit, de jongste, de koning z'n oogappel weigert omdat ze het kwaad opzet van haar zussen ziet. 

De_dochters_van Lear2.jpg (61955 bytes)

Op het feest was ook haar toekomstige bruid, kroonprins van Frankrijk, uitgenodigd (ik dus).
Ze vlucht met hem naar Frankrijk en later komen ze met een heel leger terug.  Het wordt een hevige strijd, maar helaas ...

De_dochters_van_lear.jpg (129954 bytes)

Het tweede stuk was "Houten Clara". 
Een non raakt zwanger door een zeeman en moet bij de bevalling haar kind afstaan.  
Het kind, "Houten Clara" wordt in een weeshuis geplaatst. 
Later komt ze terecht in een gehoede familie, waar ze als dienstmeid tewerkgesteld wordt. 
In het weeshuis komt ze een jongen tegen, "schappenaas", waar ze verliefd op wordt. 
Ze droomt weg en denkt aan een toekomst met deze jongen. (zie foto hieronder). 

Houten_Clara.jpg (173739 bytes)

Maar, schoppenaas verdwijnt, "Houten Clara" wordt zwanger door de zoon van het gezin waar ze werkt, ... L'histoire se r�p�te...

Het derde stuk, waarin ik de hoofdrol mocht vertolken, was Elkerlijk.
Een zeer gekend verhaal, vrij eigenzinnig herwerkt. 
Alles speelt zich af in een cybercaf�, schoonheid is "Kamiel Spiessens", de biecht is een "WC - madam", de deugd is een jonge verpleegster op skeelers...
Een jeugdige bewerking van een eeuwenoud verhaal.

Elkerlijk.jpg (62505 bytes)

De regie, choreografie, podiumbouw, ... werd allemaal gedaan door onze leerkrachten van toen.  Toen ik reeds in het Hoger - onderwijs zat, is Panneia, de toneelgroep, beginnen meedoen aan wedstrijden voor jeugd amateur toneel.  De prijzen die ze gehaald hebben als groep zijn zeker noemenswaardig, ook zijn er een aantal zeer goede individuele resultaten behaald.

Een andere grote hobby van mij is muziek.  Toen ik ongeveer 14 jaar oud was, heb ik de groep Dire Straits leren kennen.  Ook Pink Floyd en Eric Clapton vind ik enorm goed.  De lead - gitarist en zanger van Dire Straits, Mark Knopfler, vind ik gewoon virtuoos.  Naast Dire Straits heeft Mark Knopfler ook een solo - carri�re opgebouwd waarin hij ook veel film - muziek heeft gemaakt, zoals voor de film 'Local Hero'.  Zijn laatste solo - cd was 'Golden Heart'.

Dire_Straits.jpg (85805 bytes)

Dire Straits, bezettin van 1979, album: "Communiqu�"

M_knopfler.jpg (87917 bytes)

Goldenheart.jpg (12975 bytes)

Album: "Golden Heart"

Mark Knopfler