Anmeldelse af "Starcrash"

USA (1979)
Spilletid: 92 min.
Instruktør: Luigi Cozzi

Medvirkende:

Marjoe Gortner                 
Akton
Caroline Munro                 Stella Star
David Hasselhoff               Simon
Joe Spinell                         Count Zarth Arn
Robert Tessier                   Thor
Nadia Cassini                    Queen of the Amazon 
Christopher Plummer
       Emperor of the Galaxy
Judd Hamilton                   Elle/Jiakta
Hamilton Camp                  Robot "L"
Salvatore Baccaro             Neanderthal Man     

…………………………………………………………………………………………….

Dette mesterværk er muligvis den eneste film som kommer op på siden af "Reptilicus".

Da filmen kom frem i 1979, var der ingen som nogensinde havde set noget lignende. En sci-fi film, der handlede om en kamp mellem det gode og det onde. Det absolut største blikfang i filmen (og som slet ikke er direkte taget fra en film lavet to år tidligere, nej, nej!) må dog være lyssværdet.

Jeg ved ikke hvad Luigi Cozzi tænkte på, da han lavede filmen, for det er virkelig en speciel og ORIGINAL film. Hvor fik han dog ideerne fra?
Og ikke nok med at effekterne er fantastiske så er David Hasselhoff sørme også trukket med ind i det her. Og vi ved jo alle hvor oplagt
han er til en sci-fi film!

Filmen handler i alt sin elendig… øhh! Jeg mener
enkelthed, om to smuglere (hmm…) som bliver jagtet af det intergalaktiske politi, lige inden de bliver fanget, møder de tilfældigvis en møjfucker som røvsygt nok er den eneste overlevende fra en mission, som åbenbart gik ud på at smadre Fyrst Zartharn's hemmelige våben. Da fangerne senere bliver løsladt, mødes de med Kejseren, som åbenbart er den flinke hersker over galaksen (men det ka' sgu' også være fucking lige meget…). Nå, men de tager ud for at smadre dette forfærdelige våben, fyrsten har lavet, og alt ender lykkeligt (undtagen for filmselskabet).

Selvom man skulle tro at det var skuespillerne i filmen som var stjernerne,  så skal man sgu' tro om! Effekterne er simpelthen fantastiske! De overskygger alt i filmen, selv David Hasselhoff's frisure!

I en scene ser man f.eks. 3-4 starfighters flyve imod fjenden. Et bliver skudt ned, men det stopper åbenbart ikke klipperen i at genbruge scenen få sekunder efter. Dog skal det lige siges, at de
næsten nåede at klippe væk fra scenen inden den fjerde fløj over skærmen… SPAS!

Karakter: En købmandsbutik ud af 10

Lyt godt efter til denne fil, så hører du hvor godt filmen er spillet...

"Nu har jeg stået ubevægeligt i denne stilling i næsten et år, ARGH!

Flere anmeldelser her...