|
|
|
|
|
|
Løgnen der er Venezuela - en skildring af Illusionen
Jeg, Monarken har valgt at dykke ned i et løgnens værk uden lige: en bog ved navn Venezuela, af en vis Sten Larsen. Bogen er fra det såkaldte "Amerika Bibliotek", ikke at forveksle med det sted hvor bogen er lånt (naturligvis ejer Monarken ikke selv hedensk materiale). Bogen er venligst udlånt af Skagens Bibliotek. Ved hjælp af dette værk vil jeg forsøge at rejse gennem de mysteriernes tåger der omgiver Løgnens Land, uden selv at tage dertil, for at undgå korrumpering. Jeg beder til at den information Sten har viderebragt i denne bog ikke er falsk, og det følgende dokument er skrevet i den tro at det ikke er det. O.K.T.A.V. har i øjeblikket ingen tilknytning til Sten Larsen, og rent ud sagt aner vi af Ordenen hverken hvor han befinder sig eller om han overhovedet lever endnu. Ordet Venezuela er i dette dokument benyttet således at man kunne få den usandfærdige opfattelse at Venezuela faktisk var et land der tilmed findes. Dette er gjort med fuldt overlæg, men der gøres opmærksom på det faktum at Venezuela hverken er land eller stat, men derimod en illusion. Den absolutte sandhed om Venezuela kendes ikke endnu, men indtil videre må man gå ud fra at det hele blot er en meget livagtig illusion, sat for at dække over korruption og løgn. Sandheden være med i der læser dette. O.K.T.A.V. vil sejre.
Bogen
På forsiden ses et billede af et vandfald, og en stor bakke i baggrunden. Den første tanke der rammer mig er "Så jeg ikke det billede i forbindelse med Uruguay for nogle år siden?". Det er tydeligvis en forfalskning, og bakken i baggrunden fremstår helt spøgelsesagtig blå og diset. Jeg vender den første side, og nok engang springer ordet lige i øjnene på mig: Venezuela. En indholdsfortegnelse. Jeg skimmer hurtigt igennem den, og ser straks et par overskrifter der virker lidt… særlige. Caracas - modsætningernes by? Legende-stof? Landet uden årstider? Hvilken slags overskrifter er det? Det er tydeligt at forfatteren (eller måske en anden indblandet) har villet viderebringe et budskab. Jeg overlader indholdsfortegnelsen til sig selv, og bladrer igen. Endnu et stort farvestrålende billede, som påstås at være taget i Venezuela. Denne gang er det Caracas, Venezuelas såkaldte hovedstad. Som nævnt er overskriften "Caracas - modsætnigernes by". Det lader nemlig til at der ikke er noget rigtigt mønster i Caracas' opbygning. Slum ligger lige op ad de rigeste områder, og store flotte biler kører side om side med bulede skrammede øser. Ikke just et syn man ser i enhver by! Det næste afsnit om Caracas omhandler en tiggende kvinde på en restaurant. Det er der da ikke noget sært ved, vel? Men i bogen fremstår hun som et meget mystisk individ. Ifølge bogen er der nogle af turisterne på restauranten der simpelthen ikke ser hende når hun beder om deres penge. Er det ikke meget muligt at de nylig ankomne turister ikke er blevet så tilvænnet til Illusionen at de ikke opfatter dens helhed? Det sidste der står om hende er følgende: "Så trisser hun af sted. Hjem til sin egen verden. Eller bare hen om hjørnet?". Ikke en linje man finder i mange bøger, specielt ikke dem der omhandler geografi. En af de næste afsnit forklarer at det er de færreste tekniske ting der fungerer i Caracas. Dette er der åbenbart mange der er rigtig sure over, og alligevel bliver der ikke gjort noget ved det. Bogen skriver følgende: "Social uretfærdighed og korruption ligger bag denne utilfredshed". Hvilken korruption er det mon der her tales om? Telefoner virker ikke og strømsvigt indtræffer ofte. Men hvorfor fungerer det ikke? Og hvorfor bliver der ikke gjort noget ved det? Kan det være at Illusionen er ved at krakelere og brydes? Det vil kun tiden vise.
|
|
|
|
|