Spel Recension (sida 3)

Startsida            
G�stboken
Email
Felande l�nken
Om  redakt�ren
Artiklar

Roliga H�rnan
Mobil signaler
Tio top spel
Filarkivet
Java H�rnan
Spel recension

Film recension
Mirc kanalen

Spel Recensioner    
F�reg�ende sida
                                                                                         N�sta sida

Shogun total war
Shogun Total War
Detta spel �r ett bra strategi spel. Man ska er�vra japan och strida mot andra japanesiska klaner. Sj�lva striden �r helt underbar. Man f�r se sin

Betyg: 5 av 5

Motivering: Varf�r jag ger detta spel en 5:a �r f�r jag �r en strategi �lskare. Och detta �r ett perfekt spel. Det �r �ven sv�rt. Men det g�r inget, det �r kul och roligt fina videoinslag om olika saker.

Pris: ca 450:-

NHL 2000
NHL 2000
Detta spel �r as bra gjort och �r fin grafik och
j�tte bra p� en P2:a 333

cataclysm.gif (18304 bytes)
Homeworld Cataclysm
Det �r ett spel som �r v�ldigt tungt och sv�rt men det �r riktigt roligt. Man �r i rymden och ska d�da m�nniskor eller utomjordingar det beror p� vad man �r f�r n�got. Fin grafik. Mycket man ska h�lla reda p� men det g�r. Det kr�ver inte s� mycket. Jo det man g�r �r att bygga upp en rymd flotta i rymden. Man ska samla fr�n astorider. Man ska utforska. Man trycker p� "space" s� ser man hela rymden runt s� kan man �ka d�r d� s� ser man var alla skepp �r och hur mycket man har utforskat. Man m�ste ocks� forska fram olika saker f�r att f� fram alla skepp. Det �r ocks� den andra version i Homeworld serien

Betyg: 5 av 5

Motivering: Detta �r andra spelet jag har gjort en recension om som har f�tt betyg 5. Detta �r ett strategi spel s� alla som �lskar tunga, roliga och sv�ra strategi spel ska verkligen k�pa detta spel. har jag inte hittat ett �nda fel eller s�. S� jag l�ngtar efter tredje spelet i Homeworld serien.

Pris: ca 379:-

Rollercoaster Tycoon
Rollercoaster Tycoon

Man ska bygga ett n�jesf�lt och tj�na en massa pengar. Det �r fin grafik. Man kan verkligen t�nja p� gr�nserna hur en riktig berg o dalbana ska vara. Visst kan det bli trist med tiden tackvare n�r man har fyllt hela f�ltet och forskat fram allt s� blir det inget nytt om man inte g�r om allt och det �r lite trist. En till nackdel �r dom priserna dom har, priset p� en attraktion f�r man best�mma sj�lv men gubbarna �r verkligen sn�la och man m�ste ha priset p� 1-2 kr. Om det inte �r en berg o dalbana. Men det �r kul n�r folk b�rja komma in p� n�jes f�ltet.

Betyg: 3 av 5

Motivering: Detta spel �r bra gjort. Lite d�ligt med att tj�na pengar. En till f�rdel �r att om man g�r en riktig bra attraktion s� kan man spara p� den och det �r bra.

Pris

F�reg�ende sida                                                                                         N�sta sida

Senast uppdaterad
2002-02-23