.:: Meny ::.
index
sagan
filer
nes
snes
l�nkar
e-post
index
Detta �r en sida som hyllar en utav de st�rsta TV-spels ikonerna genom tiderna; Megaman!
Den bl�a robotpojken har funnits i runt tio �r och enda sedan han f�r f�rsta g�ngen tog upp
kampen mot den onde Dr.Willy s� har m�nniskor v�rlden runt haft hur kul som helst i s�llskap med honom.

Men det fins �ven m�rka kapitel i den vackra sagan, som ni ser i menyn s� har jag inte inkluderat playstation.
Anledningen till detta �r att capcom numera har slaktat sin stackars galjonsfigur s� till den milda grad
att de produktioner som nu ser dagens ljus inte ens �r i n�rheten av storheter som Megaman2 till nes
och Megaman X till snes.
Den fantastiska v�rld och karakt�rer som capcom skapade existerar nu bara f�r att k�na pengar
och inte f�r att ge genuin spelgl�dje.

S� jag skiter helt enkelt i att ta upp den m�rka tiden efter X till snes och fokuserar bara p�
de f�rsta spelen som kom till nes och det f�rsta till snes. Detta �r inte f�r att jag/ni inte �lskar megaman
utan f�r att i de senare spelen har han bara reducerats till en exploaterad arbetsh�st.

S� till alla er som st�tt utanf�r d�dskalleslottet och k�nt hur nackh�ren rest sig, till alla er som kommer
ih�g lyckan man k�nde n�r man m�rkte att airshooter var vapnet man skulle anv�nda mot crashman.
Det �r f�r er och megaman den h�r sidan �r skapad...

Har ni tips eller klagom�l s� e-posta attans fort.

copyright per � 2001