For meg har gitaren v�rt en del av livet mitt siden jeg var en 11 �r og husker da jeg var yngre og h�rte p� gitarister i Iron Maiden og div andre band, hvordan gitarene vinte, tenkte hvordan i svarte helvete f�r de det til spillte masse luftgitar da jeg var en 10 �r og da gjerne til Judas Priest s� jeg da var ganske frelst i, Brodern hadde en kasset som med Judas med en del klassikere, kassetten het hvertfall Turbo :)) Vel tok n� i en gitar f�rste gang da for en 14 �r siden og til min mors fortvilelse s� fant vi ut at jeg var lefthanded og vi m�tte snu strengene hehe, er stolt over � spille den veien for det e ytterst f� som gj�r :)) Da jeg var 16 �r tok det vel av for fullt da jeg fikk min f�rste elektriske gitar ( Type Vester ). Ikke noe go gitar da men var jo litt stort � f� en s�nn greie :)). P� den tiden s� satt jeg masse og spillte og gjerne opp til en 10 timer for dagen p� det meste og endel reaksjoner fra brodern p� den gangen naborommet klikka vel en del ganger hehe :)). Jeg var vel p� den tiden opphengt i skulle kunne spille fort og jo fortere jo bedre liksom men n� som �rene har g�tt s� har jeg f�tt et annet syn p� disse tingene, Men spiller enda gj�r jeg n� selv om jeg har et mer avslappet forhold ti det hele, plukker vel opp gitaren n� mer for � bare spille ikke for � terpe og trene for det har jeg gjort nok av :))
Dette er meg og gitaren kort forklart.
Tar opp gitaren og kjenner det kribler inni meg. Setter p� Comfortably numb med Pink Floyd. Begynner og improvisere. Kjenner jeg f�r luft under vingene. Jeg svever i en verden av toner der oppe i himmelen. F�ler meg som en �rn som svever. Det er s� deiligt og herligt. Tonene bare drypper ut fra dine fingre etterhvert som de skapes i hodet der jeg flyr. Vil ikke bli for brutal n�. Vil ha varme og ingen kulde. Lar tonene vare. Er borte vekk i en annen dimensjon
Sitat av Marty Friedman
we have no to say in what life is or what it will ever be, but in art we can make our own worlds as perfect as our dreams will allow. My undying lust for this emotional release called "music" is the passion behind this piece of my soul that I wish for you to possess. These notes drip from my fingers as would the lifeblood from my heart. Embrace them and enter my world Marty Friedman gitarist i Megadeth