Foto: G M Lillsunde 1999

Nerför klippan där villan ligger leder en lång stentrappa ner till vattnet. En liten bit längre bort i bukten finns Coral Bays stora strand, men vi har vår egen lilla tillflyktsort här vid våra fötter, en delvis undangömd bit strand som vi kan nå på ett par minuter. Andra människor har också hittat den - på inget vis tillhör den exklusivt vår villa - men den är inte på långa vägar när så befolkad som den stora stranden.

På den stora stranden finns alla sorters vattensporter, som alternativ till att solbada och plaska runt. Man kan glidflyga dragen efter motorbåt, åka vattenscooter och vattenskidor, dyka. Eller kastas runt i en 'banana boat' (långt uppblåsbart rör med handtag och fotstöd) eller 'dough nut' (jättestort innerdäck med handtag och ett plastgolv), båda dragna av motorbåt. Ett gäng av oss ger oss i kast med bananbåten - det behövs ett antal personer för att fylla den. Jag slungas i vågorna två gånger. Mina armar är för trötta och remmarna på min flytväst fastnar i handtagen, och jag känner mig inte särskilt graciös när jag kravlar upp ur vattnet för att grensla åbäket igen.