Mitt lille Krypinn...

Heisann!

Det f�rste familiebildet

Her er mitt lille rede p� nettet, og det er nok langt igjen til
jeg blir forn�yd med "boet" mitt her i cyberspace..!
Jeg heter Line Hansen, og er i skrivende stund 24 �r gammel.
Jeg ville ut i den store farlige verden p� palmes�ndag i 1975, som den gang var den 23.mars, og jeg ble f�dt p� E.C. Dahls Stiftelse i Trondheim.
De f�rste seks �rene av mitt liv bodde vi p� Bromstad i Trondheim, deretter flyttet vi til nabokommunen Malvik, hvor vi bygde hus i Vikhamar�sen. Malvik er en kjempefin plass � vokse opp p�, s� jeg ser ikke bort fra at jeg og familien jeg n� har f�tt, en gang ender opp i omr�det der igjen!
Jeg gikk grunnskolen p� Vikhamar Barne- og ungdomsskole, og fortsatte
deretter p� allmennfaglig linje ved Malvik Videreg�ende Skole.
Fortsatt har jeg mer skolegang foran meg, men det f�r vente til vi ikke f�r kontantst�tte lenger..!
M�let er iallefall � bli sykepleier til slutt, og forh�pentligvis blir jeg � finne p� ei koselig lita f�deavdeling et eller annet sted i landet om noen �r...For � jobbe med nyf�dte er den koseligste jobben jeg kan tenke meg � ha!
I mai 1993 ble jeg sammen med min samboer, Frode Johansen. Han kommer fra Hommelvik, som ogs� ligger i Malvik kommune. Den gang var han elev ved H�rens Tekniske Fagskole p� J�rstadmoen, og hadde to �r igjen der nede. Selv hadde jeg et �r igjen p� videreg�ende.
Etter at jeg var ferdig med skolen, jobbet jeg i et og et halvt �r p� Rema Stormarked p� Moholt i Trondheim. Der trivdes jeg kjempegodt, men ble sykemeldt da jeg var sju m�neder p� vei med v�rt f�rste barn. Det ble litt for t�ft med fulltidsjobbing som innebar masse l�fting og masse stress...
Den tredje juli 1995 ble vi foreldre til Ida Marie! Hun s� dagens lys p� RiT klokka 01.10, veide 3310 gram, og var 49 cm lang. F�dselen var ikke noen god opplevelse, jeg husker forresten fint lite fra den...Det var vanvittig vondt! Men noen dager etter blomstret morslykken, og jeg bare n�t f�lelsen av � v�re mor for f�rste gang!
Da Ida Marie var en m�ned gammel, m�tte vi flytte nordover til Bjerkvik, som ligger i Narvik kommune. Frode var ferdig med skolen, og n� var han blitt beordret til tre �rs plikttjeneste oppe i "h�ga nord"...Det ble en fin erfaring � ta med seg videre i livet!

Badenymfene Jan Vidar og Ida Marie...
Det tok sin tid f�r jeg greide � finne meg ordentlig til rette i Bjerkvik, forholdene var s� veldig mye mindre enn jeg var vant til...Det var plassen hvor alle kjenner alle, og gjorde man noen sprell, kunne man bare regne med � h�re det igjen "p� bygda"..! Men da jeg ble med i gospelkoret "Absolutt Gospel", ble jeg kjent med masse interessante mennesker! Vi hadde mye g�y sammen, og holdt mange konserter sammen kjente gospelsangere som Calvin Bridges, Jesse Dixon og Elsa Harris. Vi sang ogs� sammen Morten Arnesen og Sigvart Dagsland...og vi spilte inn cd! Den kom ut i desember 1999!
Men, da Jan Vidar var blitt et �r gammel, var det p� tide � flytte litt p� seg igjen, syntes vi...
Plikttjenesta var over, og iallefall jeg f�lte for � f� litt mer "sivilisasjon" rundt meg..! Derfor flyttet vi s�rover, kj�rte forbi hjembygda i Malvik, og endte opp p� Skedsmokorset i Akershus. Her kj�pte vi en leilighet p� 85 kvadratmeter, som vi har drevet �g pusset p� i over et �r n�... Vi trives kjempegodt, og regner med at vi blir her i noen �r til!
Vi hadde ikke bodd her lenge da, f�r vi merket at en ny hybelboer var p� plass i mamma sin mage! Og etter ultralyd p� SiA den 19.januar, ble terminen satt til 26.juni 1999. Jeg regnet med at ogs� denne gangen ville ungen bli f�dt f�r termin, siden Ida kom elleve dager f�r, og Jan Vidar kom ei uke f�r termin...
Men nei da...den 26.juni kom...og gikk..! Jeg var frustrert til de grader! Men tida gikk da likevel...Det n�rmet seg Ida sin fire�rsdag, s� mye skulle ordnes. Alt var i orden , kake var bakt og gjester invitert til den 3. juli (dette var den andre). Og jeg h�pet at babyen ventet til den fjerde juli n�, n�r den enda var p� overtid...
Men neida! P� ettermiddagen den andre juli begynte ting � skje! Det kjentes litt "annerledes" ut i magen og ryggen fram til i �ttetida, da fant vi ut at vi skulle ta tida mellom takene som kom. Joda, det var seks minutter mellom! Men ikke vondt i det hele tatt! Fikk i barnevakt, og pakket bagen...Det siste jeg gjorde f�r vi dro var � sette p� ei maskin med kl�r!
Vel framme p� Rikshospitalet var det bare to minutter mellom riene, og klokka var blitt kvart p� elleve. Men fortsatt gjorde det ikke vondt, de bare tok pusten fra meg n�r de satte i. Det var jordmorskifte da jeg kom, s� jeg m�tte vente litt inne p� f�destua.
Jeg kommenterte til Frode at n� var vi blitt tatt imot av ei dansk jordmor, ei svensk ei kom og unders�kte meg, og ei tredje som var tysk pratet litt med oss. S� det hadde ikke forundret meg om jordmora mi pratet s� gebrokkent at jeg ikke ville forst� henne.
Og da jordmora mi kom inn og presenterte seg;"Hej, jag �r jordmor, och jag heter Jim", da fikk jeg latteranfall!! For der stod nemlig en mann, en kullsvart neger fra Ghana eller noe s�nn, og han var _jordmor_! Og han og barnepleieren lo av meg som hadde det s� artig med dette mens riene stod p�, s� det var da riktig s� lystig p� f�destua! F�dselsopplevelsen denne gangen kunne forresten ikke blitt bedre!
Greide meg p� bare litt lystgass, hadde verdens flinkeste jordmor, og klokka 01.23 kom Linn Iren i turbofart! Vekta var 3700 gram, og hun var 51 cm lang.
Hun ville jo ogs� v�re med � feire bursdag! Og stores�ster er mektig stolt over � ha f�tt en s� fin bursdagsgave! (Selv om det var litt urettferdig at ikke mamma var med og spiste kake da...)
Ikke verst � ha f�tt to barn p� samme dato, med bare 13 minutter som skiller p� klokkeslettet i tillegg!

Morfar og Jan Vidar spiller synth!

Ida Marie i Naustmarka
FRITIDSSYSLER...
Jeg har ikke mye fritid jeg...men jeg pr�ver da � f� tid til litt imellom stellene likevel!
Jeg broderer endel, baker, lager dekorasjoner av t�rket materiale og trener p� S.A.T.S. i Lillestr�m...
Jeg er med venner s� ofte som mulig, vandrer p� kj�pesentra og pr�ver � ikke bli fristet til � dra med alt mulig rart hjem:o)
Vasker hus og kl�r og skitne unger *hehe*, er hekta p� data...og i det hele tatt er det alltid et og annet � ta seg til!