Nascuts per a patir
Per Raquel Melgar
|
Estan de moda els llibres
de superació personal. Gairebé no coneixo persona que
no hagi llegit, al menys, un d'ells, però també veig
poca transformació en la seva conducta i en la seva
disposició davant la vida. Hi ha els qui ho combinen
prenent cursets, retirs, xerrades, etc. i segueixen
igual. Bàsicament, tots aquests cursets i llibres
recomanen el mateix. Quelcom que es pot resumir en dues
paraules ¡¡Sigui Feliç!! Però això resulta no tan sols difícil per a la majoria de les persones sinó, en ocasions, realment imposible. ¿Per què?, ¿Per què és tan difícil per a molta gent, probablement per a la majoria, gaudir plenament de la vida? Aquesta pregunta me la vaig fer fa ja molt temps i ara crec tenir la resposta. La meva opinió és que existeixen tres grups generals de persones que van des dels que van néixer per a patir (born to sufer), fins els que van néixer per a ser feliços (born to be happie), amb totes les gammes intermèdies que es desitgi perquè, per descomptat, no tots pateixen igual, no senyor. Jo els classifico així:
I bé, ¿Vostè, a quin grup pertany? No cal dir que entre cada grup hi han estats intermedis; els tres grups serien els més demostratius però existeixen, com ja he dit, totes les gammes que a vostès els hi plaguin. Si és del grup "a" o "b", ¿no li agradaria passar-se al "c" per a deixar de plorar y gemegar en "aquesta vall de llàgrimes" i ésser arquitecte del seu propi destí? ¿No li agradaria deixar de lluitar en aquesta vida i simplement deixar-se fluir? ¿No li agradaria deixar de gastar la seva energia volent canviar el món i les seves circumstàncies i concentrar-la en millorar com persona diariament? Bé, ¡doncs faci-ho ja!. Vostè és l'únic que pot fer-ho per vostè mateix. No pot dependre de ningú per això. Però si no ho fa, és el seu dret, sols que . No ens culpi als demés d'això i pateixi tot el que li doni la gana . ¿D'acord?. (Traducció a càrrec de Joan Sarmiento) |
Little lies (Fleetwood Mac)
Darrera revisió: 04/08/99