WAT NU WEER?
wegopbreking

Wat kunnen de toeristen en Zandvoorters deze zomer weer verwachten.
Natuurlijk zijn er weer als van ouds de diverse open gebroken wegen in Zandvoort.
Met als gevolg lange files en frustratie’s van zowel de toeristen als van de inwoners zelf.
Het houdt maar niet op met die wegopbreking in Zandvoort.
Het lijkt op zich wel een attraktie aan het worden.
Er wordt beloofd dat de wegwerkzaamheden voor de zomer klaar zouden zijn, maar wij weten wel beter

muziek in het dorp

Het bijna enige vertier dat we toeristen kunnen voorschotelen zijn de zogenaamde muziek festivals.
Waar het eerst nog op de vrijdag en zaterdag was,daar is nu nog enkel de zaterdag van over.
Ook duurt het maar kort van ca. 20.00 uur tot een uur of 00.00 uur.
Dus maar een paar uurtjes.
Je zou ook al in de middag hiermee kunnen beginnen b.v op de boulevard.
De muziekkeuze laat te wensen over.
Zo is daar de zogenaamde tropicana festival.
ik denk dan aan muziek uit de carrabieen met oliedrumstellen en tropische klanken.
Maar tot mijn verbazing zie ik een nep Andre Hazes optreden.
Ook het zogenaamde jazzfestival waar je saxefonen en zwoele stemgeluiden zou moeten horen.
Maar nee hoor in plaats daarvan hoor je gillende gitaren,house en hardrock.
Jaren geleden was dat nog wel goed geregeld.

openbaar vervoer

Wordt er door de overheid geroepen om eens vaker de trein te nemen.
Maar dat kan nu eerdaags niet meer want de toekomst van de treinlijn Haarlem - Zandvoort staat op de tocht.
Als het treinvervoer wordt opgeheven dan rest ons alleen nog maar de bus.
Op een mooie zomerdag als mensen naar Zandvoort toe komen om b.v. naar het strand te gaan dan kunnen de treinen het vervoer van die mensen maar net aan.
Dus hoe krijg je die mensen nu naar/van Zandvoort als de trein niet meer gaat?
Dan hebben we het er nog niet eens over als er races worden gehouden op het circuit.
De bussen kunnen het vervoer zeker niet aan, dus komen de mensen gewoon weer met de auto.
Bovendien komen de bussen ook vast te staan in de file.
En omdat er een tekort aan parkeerplaatsen zijn in zandvoort omdat alles maar wordt volgebouwd kunnen de mensen die voor het strand en/of de races komen hun auto niet kwijt.
Het gevolg daarvan is dat die zon aanbidders naar andere kustgebieden gaan.
Dus er ontstaat een tekort aan inkomsten waardoor de gemeentelijke belasting weer omhoog gaat om het gat te vullen.
Zandvoort wordt op z’n manier geisoleerd, als een dorp ergens in de achterhoek.
Zandvoort hoort toch een bekende en gastvrije badplaats te zijn?

Zandvoort actueel

Nu wordt misschien de bus vanuit Zandvoort-Noord naar het centrum opgeheven.
Dus oudere mensen die van de bus afhankelijk zijn die moeten nu maar thuis blijven zitten.
Er wordt totaal geen rekening gehouden met de bewoners uit noord.
Je moet eerdaags als bewoner zelf van een vervoermiddel zijn voorzien om nog ergens te komen.
Schande.

vis eten op het strand

Al erg vroeg in het seizoen wordt er op het strand van Zandvoort een vismaaltijd geserveerd.
Een lange rij tafels met daaraan de visliefhebbers.
Er stond flink wat wind op het strand.
Terwijl de wind mijn scholletje deed opwaaien bestelde ik een witte wijn.
Want dat hoort toch bij vis heb ik mij laten vertellen.
Ikzelf ben eigenlijk meer een bierdrinker dan wijn.
Laat ik nu maar eens een hap nemen van mijn visje dacht ik.
Toen ik een hap had genomen knarste de vis tussen mijn tanden.
Waarschijnelijk heeft een windvlaag er voor gezorgd dat mijn visje onder het zand werdt bedolven.
Ik spoelde het geheel snel door met lauwe wijn en liet de rest van mijn vis aan de meeuwen.
Ik had het wel weer gezien die vismaaltijd op strand.
Ik snelde mij naar de kroeg voor een kouwe rakker (biertje) maar stopte onderweg nog even voor een warme hap uit de muur (zonder zand).
Want gegeten had ik immers nog niet.
Misschien kan je z’n vismaaltijd op strand toch maar beter wat later in het seizoen organiseren?
Of in ieder geval een dag met minder wind.
Daar hebben we het knmi voor.

Printvriendelijke versie