denoodzaakvan creedence

Silent air
the Sound

In the hothouse, Renescant, 1996

wat is de noodzaak?

wie zijn de noodzaak?

noodzaak-
nieuws

noodzaak-
opdracht

Toen Adrian Borland, zanger van the Sound, een paar jaar geleden optrad voor een van de Twee Meter Sessies schijnen er tientallen mensen te hebben gebeld met de vraag wanneer de lp's van the Sound nu eens op cd zouden komen.

Voor zover ik weet is In the hothouse de enige cd van de groep die tot nu toe is verschenen.
Het is de registratie van een aantal live opnamen in the Hothouse (de Londense Marquee) en Pandora's Music Box Festival in Rotterdam.

noodzaak-
projecten

noodzaak-
lijstjes

noodzaak-
gasten

noodzaak-
links

noodzaak-
dank

De inner sleeve van de cd bevat een overzicht van alle optredens die de groep tussen 1981 en 1987 heeft verzorgd. Tot mijn verbazing staat inderdaad ook de Veilinghal in het Noordhollandse Grootebroek erbij. Een minder inspirerende omgeving dan deze leegstaande bollenveiling is nauwelijks denkbaar, maar het optreden dat ik daar bijwoonde was zeer indrukwekkend.

Hoogtepunt van het concert (en de cd): het nummer 'Silent air' met het in al zijn clichématigheid prachtige refrein: 'You showed me that silence / Can speak louder than words.'

noodzaak-
home

english
version

1

De live top-10 van Dirk Huiberts

1 ~ 2 ~ 3 ~ 4 ~ 5 ~ 6 ~ 7 ~ 8 ~ 9 ~ 10

[wat?]  [wie?]  [nieuws]  [opdracht]  [projecten]  [lijstjes]  [gasten]  [links]
[dank]  [home]  [english version]

e-mail de noodzaak

© de noodzaak van creedence, 1998
all links reserved