Fortunecity vakanties
 
Gratis offerte

 
 

Welkom op Fortunecity vakanties,
rubriek reizen

 
Op deze site treft u diverse informatieblokken (nieuws) en links aan over reizen. Voor meer informatie over reizen adviseren wij u de site: hotels turkije



te bezoeken.

reizen nieuws (1)

COLOMBO - Het Srilankaanse regeringsleger poogt met machtsvertoon en regelrechte intimidatie de hulpverlening aan de slachtoffers van de zeebeving over te nemen in het noordoosten van het eiland. In deze overwegend door Tamils bewoonde regio coördineert een welzijnsorganisatie (TRO) van de rebellengroep Tamil Tijgers de opvang van slachtoffers. De Srilankaanse president Kumaratunga maakte kortgeleden duidelijk dat dat niet de TRO, maar het nationale leger de hulpverlening in de Tamilgebieden ter hand moet nemen. Volgens een woensdag verschenen verklaring van de TRO, verspreid via de website Tamilnet.com, worden sindsdien Tamil-hulpverleners in verscheidene opvangkampen bedreigd en geïntimideerd door militairen die documenten en ruimten opeisen. De Tamil Tijgers strijden al sinds begin jaren tachtig voor een eigen staat in het noorden en oosten van het Aziatische eiland. De groepering controleert noordelijke delen van het eiland volledig en ze poogt haar invloed en macht te behouden of uit te breiden in andere delen waar vooral Tamils wonen. Die maken ongeveer 20 procent van de Srilankaanse bevolking uit. De grote meerderheid, en dus ook het regeringsleger, bestaat uit Singalezen. Al kort na de ramp ontstond er in Sri Lanka een tweestromenland waar het de hulpverlening betreft. De LTTE en daaraan gelieerde organisaties namen de hulpoperatie ter hand in hun gebieden en de regering in Colombo in de overige landsdelen. De LTTE, die intimidatie van de Tamilbevolking overigens zelf niet schuwt, betichtte de overheid al rap van het achterstellen van de Tamils, een aantijging die de president steeds met kracht heeft weersproken. De spanningen tussen de kemphanen is de afgelopen dagen verder opgelopen. Vooral de weigering van de president om de bezoekende VN-topman Kofi Annan te laten afreizen naar LTTE-gebieden viel slecht bij de Tamilminderheid. De LTTE en de regering sloten in 2002 een wapenstilstand. Vredesbesprekingen hebben sindsdien nog niet geleid tot een akkoord over de toekomstige status van de Tamilgebieden. Onder meer de Verenigde Naties spraken kortgeleden de hoop uit dat de verwoestende tsumami's, die aan meer dan 30.000 Srilankanen het leven kostten, zouden leiden tot een proces van verzoening tussen Colombo en de LTTE. Tot dusver is er evenwel alleen maar sprake van versterkt wederzijds wantrouwen en lijkt hervatting van vredesberaad niet realistisch.
Aangeboden door: online reisverzekeringen




reizen nieuws (2)

AMSTERDAM - Patrick Kluivert (28) blijft "in principe gewoon beschikbaar voor het Nederlands elftal.'' Een Engelse krant meldde dat de Oranje-topscorer aller tijden niet naar Nederland zou reizen als bondscoach Van Basten hem had opgeroepen. Patrick Kluivert Foto: REUTERS "Er zijn mij dingen in de mond gelegd'', aldus de ex-Ajacied. "Het enige dat ik heb gezegd, is dat ik teleurgesteld ben in de uitspraak van de bondscoach, dat ik helemaal achteraan de rij spitsen sta. Ik heb een periode met kleine blessures achter de rug bij Newcastle, maar ben voor mijn gevoel hard op de weg terug. Ik concentreer me nu volledig op mijn club, probeer een selectie voor het Nederlands elftal af te dwingen en zal pas op dat moment een keuze maken over mijn toekomst.''
Aangeboden door: belasting



en nieuws over internet




 
 
 
Terug naar Fortunecity vakanties