Wat zijn Spirituele Gidsen?
Vele definities zijn hierover. Ieder mens is verschillend, met zijn eigen gevoel en gedachten over Gidsen. Zolang er positief over gesproken wordt, want Gidsen zijn alleen positief, mag een ieder zijn eigen definitie hierover hebben. Geloven in je Gids, is geloven in jezelf. Ook nu, bij het schrijven van dit stuk, voel ik dat ik geholpen wordt, om deze uitleg, zo duidelijk mogelijk te geven. Wat niet wil zeggen, dat ik op mijn schouder iemand zie zitten, die me dit hoorbaar in mijn oor fluistert. Maar wel, dat van uit mijn gevoel, ik de woorden naar boven voel komen.

Onze Gidsen, of begeleiders, zijn vaak mensen die we gekend hebben, in ons huidige leven. Of Opa's en Oma's, die voor dat wij geboren waren, al gestorven waren, maar die ons bekend zijn, uit verhalen en foto's. Meerdere malen komen mensen bij mij op consult, en zeggen,"ik weet niet waarom ik deze foto meegenomen heb, maar de laatste tijd denk ik zo vaak aan deze persoon, terwijl ik hem/haar bij leven nooit mee heb gemaakt".
Dat is dan het sein, dat de persoon er ontvankelijk voor is, om de boodschappen te ontvangen en tijd, om er naar te luisteren.Waardoor een nieuwe dimensie aan het leven van de client, toegevoegd mag worden. Als de boodschappen doorkomen, zijn het altijd de dingen of situaties, die ze uit verhalen van ouders gehoord hebben. Meestal met nog een groet van Gene-Zijde voor de ouders die nog leven.

Hoe ze zich herkenbaar maken? Door de klanken van hun namen door te geven. A,E,I,U,O. Zijn er meerdere in de familie, met dezelfde klank overleden, dan volgen er beelden, van bepaalde soorten van kleding, of gevoel van gezondheids klachten, waaraan ze gestorven zijn. Er wordt altijd een manier gegeven, dat we het kunnen traceren, bij wie het hoort. Als men zich hier eenmaal van bewust is, dan gaat men aan Gene-Zijde vaak een stapje verder. Na het eerst even te laten rusten bij de client, wordt deze meer geinteresseerd, doordat men bewijzen heeft, dat de door gegeven boodschappen juist zijn. Na verloop van tijd krijgt men er andere gevoelens over, en vaak raad ik mensen aan, er over te gaan lezen, en geef ik ze titels van boeken.

Van Gene-Zijde ziet men de progressie in deze mens, maar ook het gevoel, naar de persoon, dat er nog veel meer is en dat iedereen een taak heeft op deze wereld en in dit leven. Vaak zie ik de client dan weer terug, en gaan we werken met de Gidsen, Begeleiders, Engelen, het maakt niet uit hoe wij ze noemen. Noem ze hoe U "ZE" voelt en wat bij U past. Laat U ook nooit iets opdringen, waarvan U het gevoel heeft , dat het niet bij U hoort. Meestal via Meditatie of Regressie, gaan we op zoek naar de Oergids. Dit betekent, een Gids, waar mee we meerdere levens hebben door gebracht en die ons vanuit deze vorige levens Geestelijk begeleid. Ook kunt U kennis maken met Uw Gids, via een door mij getekende Gidsen tekening. Ook hiervoor verwijs ik naar de informatie pagina.