Sandra

HEJ

Sandra är alltså mitt namn och jag är 16 år och går på gymnasiet. Mina intressen är djur, läsning, musik och teckning.

De djur som jag har är:
Zenan som är en strumpebandssnok. Jag har haft en till strumpebandssnok, han hette Muskelknutten. Han fick lunginflammation och tyvärr så gick det inte att rädda honom.
Totte är ett marsvin av typen Rex och han delar bur med -
Flingan som är en dvärgkanin.

Totte och Flingan

Snibben och Mojsan som är döttrar till Flingan och Fridolf (Bennys kanin), så de är alltså en blandning mellan vanlig dvärgkanin och dvärgvädurskanin. De är större än sin mamma, men mindre än pappan.
Jag har tyvärr inget bra kort på dem. Men jag kommer att sätta ut ett så fort jag får ett där de inte vänder kameran ryggen.

Salmonella är en vattensköldpadda och delar bostad med Zenan.
Hos Zenan och Salmonella har jag också några fiskar av typen guppis. De har jag i ett akvarium som är ihopbyggt med terrariet så att Zenan och Salmonella har alltid tillgång till färsk fisk. Men jag ger dem också annan mat så att det blir omväxlning i menyn.

Zenan och Salmonella

Jag har har också en kattpojke som heter Oliver som är en gultigrerad "bondkatt". Här ligger han på min säng tillsammans med Dunken.

Dunken och Oliver

Jag har också haft ett stort akvarium med många olika fiskar och jag har haft två små grodor som hette Råbett (uttalas Robert) och Kaijsa.

Jag spelar tvärflöjt sedan tre år, tidigare spelade jag cello i fyra år. Min storebror Mattias har lärt mig spela blockflöjt och han har också lärt mig några grunder i piano. Vi har en gammal flygel hemma som vi fick av min moster i present som uppmuntran för vårt musikintresse i familjen.

Jag tycker om att göra saker med händerna. Allt ifrån att teckna och snickra till att skruva i bilar. Jag har varit på prao på en liten bilverkstad och det tyckte jag var roligt.
Men jag tycker mycket om barn också och har även provat vara prao på ett dagis.
Ett tag så funderade jag också på att bli veterinär. Men eftersom jag har svårt för blod så förstod jag snabbt att det skulle inte fungera. Det går ju inte att undvika blod i samband med operationer eller svåra skador.
Men eftersom jag är så intresserad av djur så gjorde jag en studiedag på naturbruksskolan och jag tänkte att kanske är det djurvård som jag ska på.
Hur som helst så sökte jag alla tre linjerna och till min förvåning kom jag in på alla. Så nu gällde det att välja.
Jag tog till uteslutningsmetoden. Först åkte barn & fritid, då var det bara två kvar - och det var inte lätt.
Vill jag hålla på med djur och kanske bli något annat än avbytare och eventuellt assistent på något djursjukhus så måste jag gå flera år till på högskola.
Men om jag väljer fordonsmekanisk så är jag färdig efter 3 år.
Ni kanske redan har gissat vilken linje som jag slutgiltigt valde. Just det - fordons. Och nu har jag gått en termin och det är verkligen roligt. Men - det är något som fattas. Det är djuren! så nu har jag bestämt mig för att söka in till djurvådslinjen till hösten.

Jag tycker också om att skriva brev. Så om ni vill får ni gärna skicka ett e-mail. Men berätta att det är härifrån som ni skriver.

Rose-Marie     Pojkarna     Sandra     Benny

Rebecka     Dunken     Späckhuggare     Berättelser

Dikter     Notiser     Traditioner     Awards

Få en award     Gåvor     Bibelcitat     Ordspråk

Gästbok     Brev

Entré

Sirme's logo

© Sirme 2000 - 2002