Så roligt att du tittade in till mig. Jag är 15 år och jag går i årskurs 8. Mina intressen är bland annat radiobilar och gåtor. Jag och en vuxen kompis har byggt en radiobil, Volvo S40, det var skojigt. Jag tycker också att det är roligt att jonglera med bollar. Håller på att träna med fyra bollar nu. På sommaren trivs jag i skogen där jag gärna snickrar på en pinne. Eftersom jag tycker om att snickra så är det kanske inte så konstigt att jag också tycker om knivar. Men jag har inte så många eftersom de är dyra. De jag har är bland de billigare. Men jag sparar för att kunna köpa en riktigt fin så småningom. Musik är också något som jag tycker om. Både att lyssna på ibland att spela. Jag har spelat altsaxofon i tre år och tidigare har jag spelat fiol i ett par år. Men just nu spelar jag inget speciellt instrument - sitter ibland och klinkar på flygeln eller på elgitarren. Någon gång kan det hända att jag tar fram blockflöjten. Djur är också något som jag tycker om. Jag har haft två ödlor. De hette Dino och Drako. Det är Dino som är på bilden. Det var salamandrar - det är mycket små ödlor och är lätta att sköta. En gång hade Dino lyckats rymma - men Dunken, vår hund, hittade honom. Och det var tur, för de klarar sig inte så länge utan vatten. Han hade blivit lite dammig, men efter ett bad så var det full fart på honom igen. Medan Dino liknade en orm med ben så såg Drako mer ut som en Drake.
Jag har också haft dansmöss, Hagbard, Helga, och Sockerbiten var mina favoriter. De var roliga att hålla på med. Måste bara hålla koll på var vår busiga katt, Oliver, är när jag hade dem framme. Dunken, vår hund, var nyfiken från början men hon slutade att bry sig.
Jag har nu bara en dvärgvädur som heter Fridolf. Det var någon som hade lämnat honom utanför djuraffären i en kartong och vi fick köpa honom billigt. Därför vet vi inte hur gammal den är. Fridolf och Oliver kommer väldigt bra överens. Det är så roligt att se dem leka med varandra. Mattorna bara flyger när de turas om att jaga och hoppa efter varandra.
Är det någon som vill skicka ett mail till mig så går det bra. Det kanske finns någon som har samma intressen och gärna delar med sig av sina erfarenheter. Och om någon har några roliga historier eller några knepiga gåtor så blir jag glad om ni skickar dem till mig. Jag har en sida där jag har några gåtor, roliga historier och lite annat om ni vill läsa.
Entré       Rose-Marie |