Rose-Marie

är mitt namn och jag är en ensamstående mamma på 45 år.

Mina intressen är främst mina 5 barn, 3 pojkar och 2 flickor, varav 3 fortfarande bor hemma. Det är ganska stor spridning på dem. Den äldsta är 26 år och den yngsta är 10 år.
Vi bor i en villa som vi hyr. Vilket är världigt skönt. Eftersom alla barnen är musikaliska och spelar instrument så var det ganska besvärligt när vi bodde i lägenhet.
Jag har sjukbidrag på grund av en förträngning mellan ett par kotor och detta trycker mot en nerv vilket gör att jag alltid har värk och jag har svårt att använda armarna mer än korta stunder.
Detta gör att mina barn får ta mycket ansvar över trädgårdsarbetet och i viss mån också över hushållsarbetet.

Lappland

Jag är född bland fjällen och där finns mitt hjärta. Men tyvärr klarar jag inte kylan så bra så jag kan inte bo där.
Men jag älskar den karga vilda naturen, tystnaden och det rena vattnet som finns där. Jag kan sitta i timmar och bara njuta av tillvaron när jag är där.
Men min förkärlek till fjällen hindrar inte att jag kan njuta av annan natur. Jag tycker det är fascinerande att vandra i bokskogar, lukta på rosor, ligga på havsstranden och höra fiskmåsarna ropa. Jag är nog en "allätare" när det gäller naturen och det som finns i den.
Se bara på alla dessa fantastiska djur som finns i alla storlekar och variationer.
Skulle jag berätta om allt som jag är intresserad av skulle det ta upp alltför stor plats. Så jag kan väl helt enkelt säga att jag älskar djur och natur, doften av jord och växter.

Lappland

De dagar då jag inte kan vara ute och njuta av naturen så läser jag gärna. Då helst Bibeln eller litteratur grundad på Bibeln .

Eftersom musik är en stor del av vårt liv så går jag gärna på en konsert om tillfälle bjuds.
Tycker dock inte om hårdrock, utan föredrar klassisk musik, visor, pop, blues, folkmusik mm.
Något som jag skulle vilja prova på är att få gå på en riktig kostymopera, skulle gärna gå på en balett någon gång också.
Ser gärna en bra film också - vad det ska vara beror lite på sinnesstämningen för tillfället.

Eftersom jag är amatör, när det gäller hemsidor, så är jag mycket tacksam för tips mm.

Ni är välkommen fortsätta läsa på de andra sidorna.

Rose-Marie       Pojkarna       Sandra       Benny

Rebecka       Dunken       Späckhuggare       Berättelser

Dikter       Notiser       Traditioner       Awards

Få en award       Gåvor       Bibelcitat       Ordspråk

Gästbok       Brev

Entré

Sirme's logo

© Sirme 2000 - 2002