Op deze website treft u een aantal artikeltjes en essays aan die zijn geschreven door Meindert Gijzen. Sommige van deze artikelen hebben betrekking op de Ruimte, Tijd en Kennis visie (voor bekenden aangeduid als simpelweg: RTK). Deze visie is voortgebracht door Tarthang Tulku, een Tibetaanse lama die in 1969 naar de V.S. is verhuisd. U zult echter ook andere zaken ontdekken, zoals een aantal foto's van mijn verblijf in Merigar gedurende zomer 2000, bij een retreat van Namkhai Norbu, een andere Tibetaanse lama. Zo staat deze website nogal in het teken van het Tibetaans Boeddhisme en hieraan verwante zaken. De lijst met beschikbare artikelen wordt voortdurend uitgebreid en verbetert; het wordt dus aanbevolen om regelmatig een kijkje te nemen.

U kunt op dit moment naar de volgende onderwerpen toe:

Een artikel over mijn eerste kennismaking met de  visie getiteld "Ruimte, Tijd en Kennis".

Inleiding op de visie “Ruimte, Tijd en Kennis”- Samenvatting t.b.v. workshop op 9-3-2001 voor de werkgroep Boeddhisme & Psychotherapie in Utrecht

Mijn artikel "Een smaak van werkelijkheid" (uit 1993). Dit is mogelijk uw eerste informatie betreffende de visie onder de titel Ruimte, Tijd en Kennis.

De tekst van een brochure over PIJN vanuit de RTK-visie.

De tekst van een interview met RTK-adept Piet Hut uit 1997 (interessante lectuur).

Timey en Spacey roepen de geest van Grote Kennis aan.

Introduction | The study of dreams | Dutch Articles  | English Articles  | Interesting links | Pictures  Biographical information | Archives