Vragen welke mij gesteld werden en mijn antwoorden indien ik daartoe in staat was:

Als je je vraag hier herkent wil ik je naam er wel bij vermelden maar uit privacy overweging heb ik dat nog niet gedaan, dus alleen op verzoek.

Hoe denken de getuigen over Euthanasie?

Het is bij deze organisatie al min of meer gelijk als in andere religieuze groeperingen "euthanasie" is een zwaar beladen begrip en wordt met moord vergeleken.

Lees de uitgebreide WT verklaring.

Hoe denken Jehovah's getuigen over homosexualiteit?

Ook hier heeft de organisatie een oordeel namelijk ziekelijk en goddeloos

lees de uitgebreide WT verklaring.

Hoe is de positie van de vrouw?

De positie van de vrouw is die van onderdanig zijn aan de man

Hoe denken de Jehovah's getuigen over de christenheid?

Dat zij het oordeel van God zullen ontvangen en schuldig zijn aan Gods woede.

Wat zegt de W.T. organisatie van internet?

Vanzelfsprekend niet veel goeds, dit soort pagina's zijn toch dodelijk voor de zwakkeren!

Wat staat er over de Bloedkwestie.

Het komt er hier op neer, dat diegene die bloed tot zich neemt, in welke vorm dan ook, zichzelf uitsluit van de organisatie maar het is wel je eigen vrije wil.

Uitsluiting waar is dat op gebaseerd.

Waarom is zo’n krachtig standpunt zelfs in deze tijd passend? Welnu, sta eens stil bij de strenge vorm van afsnijding die in Gods Wet aan Israël was verordend. In verscheidene ernstige aangelegenheden werden opzettelijke overtreders ter dood gebracht (Leviticus 20:10; Numeri 15:30, 31). Wanneer dat gebeurde, konden anderen, zelfs familieleden, niet meer met de dode wetsovertreder spreken (Leviticus 19:1-4; Deuteronomium 13:1-5; 17:1-7). Hoewel loyale Israëlieten in die tijd normale mensen waren met net zulke emoties als wij, wisten zij dat God rechtvaardig en liefdevol is en dat zijn Wet hun morele en geestelijke reinheid beschermde. Derhalve konden zij aanvaarden dat zijn regeling om kwaaddoeners af te snijden, in de grond een goede en juiste zaak was. — Job 34:10-12.

*Dus zouden de getuigen hun afvallige broeders eigenlijk moeten doden maar dat mag niet van de wetgever, dan maar GEESTELIJK VERMOORDEN   (Rob de Jong)

Mogen de getuigen roken?

Volgens de organisatie is een ieder vrij in zijn of haar denken en doen wat dit betreft en is het een vrije keuze. Waarom volgt er dan UITSLUITING op het roken als je er niet af kunt blijven, er word nog wel eerst met je gesproken door het COMMITÉ.

Wat is hetgeen dat mensen zo aantrekt om jehovah getuige te worden, als het zoveel beperkingen heeft.

Het is geen geheim dat Jehovah's getuigen naarstig op zoek zijn naar slachtoffers welke om wat voor reden dan ook gefrustreerd zijn in onze huidige maatschappij en daardoor meer bevattelijk zijn voor de argumenten welke worden aangedragen door de bezoekende getuige. Op de pagina over mijzelf heb ik geschreven hoe mijn ex vrouw reageerde op een uitspraak door Dik Holtkamp, zodat zij alleen nog oog had voor de organisatie.Veel mensen hebben vragen over wat er gebeurd na de dood en daar geven de Jehovah's getuigen dan een antwoord op wat velen aanspreekt en daarbij worden dan bijbelteksten gebruikt die als je ze maar goed op volgorde zet en de huisbewoner heeft niet veel kennis van de bijbel in huis die er wel intrapt. HIERONDER ENIGE UITSPRAKEN VAN DE ORGANISATIE.

Een overwinning op de dood — Ook voor u mogelijk?

Een opstanding des levens en een opstanding des oordeels

Duizend jaar van verademing voor de mensheid

En nog vele uitspraken meer.

Welke argumenten worden vanuit de bijbel aangevoerd dat hetgeen wat jehova getuigen doen wel goed is en hetgeen wat andere gelovigen doen niet goed is.

De tekst uit Jesaja 43:10 ( „GIJ zijt mijn getuigen," is de uitspraak van Jehovah, „ja, mijn knecht die ik verkozen heb, opdat GIJ [het] weet en geloof in mij hebt, en opdat GIJ begrijpt dat ik Dezelfde ben. Vóór mij werd er geen God geformeerd, en na mij bleef het zo dat er geen was.  Ik — ik ben Jehovah, en buiten mij is er geen redder)

Het oordeel over de beruchte hoer  Hier staat waarom zij de énige overblijvenden zijn.

Mag je je als jehovah's getuige verdiepen in andere wereldgodsdiensten?

NEE, NEE, en nog eens,  NEE.

Verwerp afval, houd vast aan de waarheid!

HOME