htmlsv.gif (20092 bytes)

V�lkommen till HTML-skolan

f�r alla som vill l�ra sig att koda
men tycker det �r sv�rt.

html-school in english go here

Du som surfar med Explorer klicka h�r addchannel.gif (1685 bytes)

Den som inte kan g�ra sin egen hemsida efter dom h�r lektionerna kan jag tyv�rr inte hj�lpa. F�r dessa lektioner �r gjorda s� att alla ska f�rst�, och jag menar alla.

Vi kommer att f�rst g� igenom den "vanliga" html och sedan l�ra oss om animeringar, java, javascript, cgi och allt vad det heter. Jo, jag gl�mde, vi ska l�ra oss att g�ra lite 3D ocks�.
Lektionerna kommer jag att skriva efter hand jag har tid (och kunskap, :-) jag vill ju inte lura er att skriva fel) Jag kommer att ha m�nga bilder och pilar s� att ni f�rst�r vad ni ska skriva och vad ni ska trycka p�. Tyv�rr s� kommer sidorna att bli tunga att ladda ner men om ni l�ser texten noga s� kommer bilderna upp f�r eller senare.

Ni som vill veta n�r n�sta lektion kommer ut kan f� ett email fr�n mig.
Skicka er adress till [email protected] s� skickar jag en h�lsning
n�r lektionen kan b�rja igen.

eller skriv din email h�r och tryck p� skicka

Sidan �r under uppbyggnad �n s� l�nge f�r att underl�tta f�r dig. Och jag har lite ideer jag vill prova f�r att se om ni l�r er snabbare med mina sm� tricks.

Jag har markerat vissa ord i r�d f�rg och det betyder att ni ska g�ra n�t eller skriva n�t. Dom f�nster ni kan �ppna �r svaren p� �vningarna.

Specialsidor                   Inneh�ll   

Forum

H�r kan du st�lla fr�gor och �ven f� svar.
HTML-koder

H�r har du en lista p� alla ord som vi g�r igenom p� lektionerna s� att du kan repetera.

Email

Har du ingen extra email. L�r dig h�r.

Specialsaker

H�r finns alla koder till specialtecken typ.<>/ med mera. �n s� l�nge bara p� engelska

F�rgschema

Dom 16 vanliga f�rger som anv�nds.

Tips

Tips f�r att g�ra anv�nda och bara finnas p� n�tet

Lektion                         Inneh�ll

Lektion nr 1 Vad vi beh�ver och hur skaffar vi en hemsida p� n�tet och ett ftp-program.
Lektion nr 2 V�r f�rsta hemsida.
Lektion nr 3 Storlek p� bokst�verna och olika rubriker.
Lektion nr 4 Hur man formaterar text p� olika s�tt.
Lektion nr 5 F�rberedelse f�r att skicka ut sidan p� n�tet.
Lektion nr 6 Hur man ftp:ar
Lektion nr 7 L�nkar och bilder
Lektion nr 8 Lite sm�tt och gott

HTML-skolan rekommenderar f�ljande sidor att l�sas.
Reklamplats

Din guide genom Windows registret

This site
was
made by
lj1.gif (14741 bytes)

Last time i update this page was 04 sep 1998

Inneh�llet i denna bok p� n�tet f�r varken helt eller delvis kopieras eller lagra p� maskinl�sbart medium eller annat utan upphovsr�ttsinnehavarens skriftliga tillst�nd.
Copyright:    � Jan Bostr�m 1998          [email protected]